Om du er selvstændig, iværksætter, enmandsvirksomhed eller har ansatte, så skal der laves regnskab og indberettes MOMS og SKAT og sendes fakturaer ud til kunder. Det tager tid og fokus fra det, du gerne vil, nemlig din business.
Med et online regnskabsprogram er du godt på vej til at have styr på økonomien, men der går stadig en hel del tid med at sætte tal ind og holde styr på det hele. Det kan du undgå med en digital bogholder. I dag findes der online muligheder, der er så gode, at du på få minutter kan få en real time overblik over din virksomheds økonomi uden at du behøver at gøre andet end at skanne og sende de relevante data.
Hvorfor vælge en digital bogholder?
Hvis de ovenstående grunde ikke er nok for dig, findes der også en hel række andre virkelig gode grunde til at være denne form for bogføring.
Har du i forvejen en bogholder eller revisor tilknyttet, er der godt styr på økonomien, men der kan gå et godt stykke tid fra du opgiver eller indsender data til din bogholder til du kan se dem i regnskabet. Det kan give en skævhed i det forhold du har til økonomien i firmaet.
Vælger du på den anden ide en digital version, vil du kunne se tallene på få minutter og har på den måde et real timeforhold til økonomien hele tiden.
Du får herudover tilgang til alle udlæg, kvitteringer og andre økonomiske papirer døgnet rundt via din konto. Du kan fakturere gennem programmet og holde øje med, om fakturaerne bliver betalt rettidigt, rykke for betaling og videresende til inkasso, hvis det skulle blive aktuelt.
Du behøver heller ikke bekymre dig om at indberette moms og skat, for det bliver automatisk gjort for dig ud fra de tal og oplysninger, der ligger på din digitale konto.
Hvad koster en digital bogholder?
Hos Meneto.com kan du udregne din månedlige pris ud fra den indkomst dit firma generere. På den måde har du en fast pris, der ikke ændrer sig før dit firma vækster nok til at arbejde sig op i næste prisklasse.
Er du en enkeltmandsvirksomhed kan du få en digital bogholder for helt ned til 400kr om måneden – og som IVS, APS eller A/S fra 650kr. Det er penge rigtig godt givet ud, fordi det giver dig luft og tid til at koncentrere dig fuldt ud om det du er bedst til, mens bogholderen helt automatisk gør det, den er bedst til.
Hold styr på nettet
Er du en enkeltmandsvirksomhed der måske operere ud af dit private hjem, er det vigtigste element næsten 100% sikkert din internetforbindelse – også i forbindelse med digital bogføring.
Er der huller i internettet eller kan din router bare ikke nå ud til alle hjørnerne, kan en Wifi-repeater være en rigtig god løsning.
Med sådan en, får du nemlig det samme stærke signal over hele parcellen. Og ikke bare på samme måde som med en antenne, der forstærker signalet, men på en langt mere stabil og pålidelig måde.
Her kan du læse om flere digitale gadgets, der kan gøre dit arbejde lettere.